Skip to main content

Medarbetarundersökningen 2024

2024 års medarbetarundersökning är live mellan den 10 oktober och 3 november. Nedan hittar du svar på frågor om undersökningen och kan läsa hur du tar del av resultatet. Tack för att du är med och bidrar till att göra Securitas till en bättre arbetsplats.

Länk till undersökningen

Den här videon är inte tillgänglig.

För att se denna video måste du aktivera kakor som rör Youtube. Klicka här för att se över dina val i .

Din åsikt är viktig

Medarbetarundersökningen är ett av våra viktigaste verktyg för att undersöka hur vi som jobbar på Securitas mår och vad som är viktigt för dig och dina kollegor. Därför är just din feedback avgörande. Genom att avvara några minuter och berätta vad som fungerar på din arbetsplats men också vad som skulle kunna göras bättre så är du med och formar Securitas som arbetsgivare. Självklart är alla dina svar och eventuella fritextsvar anonyma.

Undersökningen är öppen mellan den 10 oktober-3 november och tar ca. 15 minuter att besvara. Stort tack för att du deltar och är med och utvecklar vår gemensamma arbetsplats!

Viktig information när du svarar:

När du klickar på knappen "Länk till undersökningen" så fyller du i Employee ID, dvs ditt anställningsnummer. Här behöver ni skriva SE före ert anställningsnumret, ex SE12345.

Länk till undersökningen

Så här tar du del av resultatet

När du har genomfört medarbetarundersökningen får du frågan om att skapa en personlig dashboard. Dashboarden gör det möjligt för dig att ta del av ditt egna svarsresultat, ditt kostnadsställes resultat, bolagets resultat samt föra dialog med din chef på de fritextsvar du delgett (självklart anonymt). Ditt kostnadsställes resultat blir tillgängligt via länk som delas av din chef efter avslutad undersökning.

Om du inte har skapat ett personligt dashboard så finns det två olika sätt att gå tillväga beroende på hur du loggade in till undersökningen:

  • Om du inte har en securitasmail och därmed har loggat in i medarbetarundersökningen genom att skriva in ditt namn och anställningsnummer så kan du ladda ner Peakons mobil app och skapa en dashboard. Detta kan du göra med hjälp av ditt privata telefonnummer eller privata mail, förutsatt att dessa finns registrerade i Securitas lönesystem. Om dessa uppgifter inte finns i lönesystemet så kan du tyvärr inte skapa ett dashboard. Du kan ladda ner Peakons app för Apple här och för Android här, eller genom att söka på "Peakon" där du vanligtvis laddar ner dina appar.

  • Om du har fått ett mail till din securitasmail med en personlig länk så har du fått en fråga i slutet av undersökningen om du vill skapa ett personligt dashboard. Missade du att tacka ja till detta så kan du ladda ner Peakons app för Apple här och för Android här, eller genom att söka på "Peakon" och skapa ett konto via din securitasmail.