Idag lanseras Securitas nya varumärkesprofil som ska implementeras på alla de 48 marknader vi är verksamma på. Med den nya taglinen: ”See a different world” framhäver den nya varumärkesidentiteten Securitas mänskliga, progressiva och innovativa syn på säkerhet. Även den välkända Securitas-logotypen får ett uppdaterat utseende, något som inte hänt sedan 1972. Den nya profilen kommer nu att genomsyra allt från uniformer, fordon, utrustning och kontor liksom Securitas digitala verktyg och kanaler. Det kommer också att återspeglas i hur vi kommunicerar våra budskap och berättar om det vi gör.
Vi tycker att ”See a different world” väl speglar vår vision och framhäver våra medarbetares kompetens och mångfald, och den stora betydelsen och effekten av det vi erbjuder. Vår förhoppning är att den mottas väl av de människor vi möter både inom och utanför säkerhetsbranschen, och öppnar upp för nya tankar om vad säkerhet betyder.
Magnus Ahlqvist, VD och koncernchef kommenterar det nya varumärkesuttrycket:
– Vårt nya varumärke visar världen vilka vi är och vart vi ska. Det bygger på Securitas stolta arv och värderingar av ärlighet, vaksamhet och hjälpsamhet och fokuserar på våra unika människor och kapacitet. Vi samarbetar med många av världens mest kända och innovativa företag, och den framtidsinriktade nya identiteten kommer att forma uppfattningen om oss, påskynda vårt strategiutförande och öppna ännu fler dörrar för vår verksamhet. Securitas nya varumärke kommer att rullas ut över vår globala verksamhet under de kommande tre åren – och vi börjar idag!