Få gratis rådgivning av en expert
Vi hjälper dig att hitta den bästa säkerhetslösningen för dig och ditt företag.
Hantera ditt säkerhetsarbete och få relevant, aktuell och korrekt information om dina larm och händelser med push-notiser och i vår mobilapp. MySecuritas är framtaget för att göra det enklare för säkerhetsteam, analytiker och kontrollcenter att samordna svar, hantera hot och minimera säkerhetsrisker på rätt sätt. Din dag är tillräckligt hektisk; låt MySecuritas mobilapp organisera ditt säkerhetsarbete och hålla dig uppdaterad.
MySecuritas Risk Prediction är ett riskprognosverktyg som med hjälp av Artificiell Intelligens (AI) och med 80% träffsäkerhet genererar riskprognoser i ditt område. I appen får du enkelt en överblick av risknivån för dina objekt för att du ska kunna agera proaktivt och minimera risken att bli drabbad av inbrott.
Förutse framtida händelser
Tack vare Securitas närmare 10 000 medarbetare som dygnet runt besöker mer än 40 000 objekt, utgör våra väktarrapporter en gedigen grundkälla över vad och var olika typer av händelser brukar inträffa. Med Risk Prediction använder vi datan och möjliggör proaktiv planering av era säkerhetsåtgärder för bästa möjliga effekt.
Genom att kombinera våra väktarrapporter med externa datakällor, såsom samhällsinformation och geografi, kan vi med hjälp av algoritmer förutse var och när sannolikheten för framtida händelser är som störst. Risken att en händelse ska inträffa indikeras av en risknivå på en skala mellan 1–5. Risknivån utvärderas med hjälp av en stor mängd data, bland annat: tidigare händelser, tid på dygnet, geografisk- och samhällsdata samt högtider och säsong.
Säkra ditt företags uppgifter i en tid där digitala bedrägerier och ID-kapningar blir allt vanligare. Tyvärr är det också vanligt att inte upptäcka en kapning förrän det redan har orsakat problem eller större skador.
MySecuritas – övervakar ditt företag
MySecuritas ID-skydd jobbar proaktivt och förebyggande mot ID-kapning och digitala bedrägerier. Vår lösning är en säker, molnbaserad tjänst som övervakar ditt företag och dina anställdas uppgifter samt e-postadresser mot all misstänkt dataaktivitet. När vår algoritm upptäcker en potentiell ID-kapning eller annat digitalt bedrägeri varnas de berörda omedelbart. Vi kan även hjälpa dig om olyckan redan varit framme.
Detta ingår i MySecuritas ID-skydd:
- Realtidslarm kopplat till företagets personuppgifter och e-postadresser. Larm skickas om någon av dessa uppgifter skulle läcka och ligga publikt på internets öppna eller dolda sidor. Skyddet gäller inloggningsuppgifter på digitala konton (till exempel Adobe, Microsoft, Twitter, LinkedIn etcetera).
- ID-bevakning som larmar om personnummer på de anställda i ditt företag som är kopplade till tjänsten dyker upp hos kreditupplysningsbolagen.
- Realtidslarm när det sker en förändring kopplat till ditt organisationsnummer.
- Realtidslarm när det sker en förändring hos de största myndigheterna och de viktigaste offentliga registren såsom bolagsverket, skattemyndigheten och kronofogden.
- Realtidslarm om företagets kreditkort förekommer på svarta marknadsplatser.
- I premiumversionen ingår dessutom personlig support, spärrservice och utbildning.
Få tillgång till dina larmtjänster direkt i din mobil eller dator med MySecuritas Larmtjänster. Via pushnotiser får du möjlighet att agera direkt om larmet skulle gå.
Vi gör säkerhet enkelt
Vår digitala kanal MySecuritas gör det enkelt för dig att få en helhetsbild av dina rapporter och larmtjänster. Du som är kund hos oss kan även komma i kontakt med Securitas larmcentral direkt i appen eller via hemsidan, dygnet runt. Du får tillgång till data i realtid och historik från tidigare händelser kopplat till ditt larm.
I MySecuritas Larmtjänster kan du:
- Bli notifierad när ett larm går på ett objekt och verifiera larmstatus.
- Avbryta ett larm innan en patrull rycker ut om det skulle visa sig vara falsklarm.
- Se över kontaktuppgifter och bjuda in flera kollegor till ringlistor och enkelt korrigera behörighetsnivåer.
- Lägga till och ta bort tillfälliga larmscheman vid exempelvis storhelger eller vid semester.
Samla dina säkerhetsrapporter digitalt med MySecuritas bevakning. Här kan du följa ditt säkerhetsarbete i realtid och vidta åtgärder direkt. Med trendrapporter över återkommande händelser får du även en överblick av ditt företags största säkerhetsrisker.
Bevakning direkt i mobilen
MySecuritas bevakning ingår alltid när du anlitar Securitas för bevaknings- och säkerhetslösningar. Den digitala tjänsten samlar alla dina rapporter, för att du så enkelt som möjligt ska få tillgång till din statistik och vidtagna åtgärder från våra väktare. Du kan även se trender och få inblick i återkommande händelser i ditt område samt få förslag på säkerhetsåtgärder. Du som är kund hos oss kan även komma i kontakt med Securitas larmcentral direkt i appen eller via hemsidan, dygnet runt.
Med MySecuritas bevakning får du:
- En överblick av vad som händer på dina objekt med hjälp av statistik och rapporter från samtliga ronder och åtgärder.
- Trendrapporter och insikter om återkommande händelser i ditt område.
- Tydligare överblick vid en händelse med hjälp av foton tagna av väktare på plats.
- Möjlighet att följa säkerheten på det sätt som passar dig med hjälp av skräddarsydda notiser.
- Möjligheten att bjuda in kollegor till att överblicka ett eller flera objekt för att tillsammans kunna vidta åtgärder.
- Kontakta Securitas larmcentral direkt via MySecuritas app eller hemsida.
Oavsett vilken typ av verksamhet du vill skydda så gör Securitas det det enkelt för dig. Med vår långa erfarenhet och expertis skräddarsyr vi en säkerhetslösning helt utifrån dina behov. Du får rätt skydd, koll på kostnader och konsekvenser vid oväntade händelser.
Fyll i dina kontaktuppgifter så hjälper vi dig att hitta den bästa säkerhetslösningen för dig och ditt företag. Vill du hellre ringa oss? Då når du vår telefonlinje för företag på 010-470 55 50.
En av våra servicerådgivare kommer att kontakta dig inom kort!
Ja, MySecuritas fungerar för alla larmanläggningar som ligger kopplade mot vår larmcentral, även larmanläggningar som är installerad av tredje part.
Det är inget krav men vi tror ni kommer uppskatta att i realtid ha möjlighet att hantera personer, kontaktlistor och personliga koder från larmcentralen. Ni får även notis när något händer på ert objekt och kan läsa alla rapporter, se statistik och trender på ert företag.
Det är inget krav men vår erfarenhet är att säkerheten höjs om alla behöriga på företaget enkelt kommer åt sin personliga kod i systemet. Alla funktioner styrs efter behörigheter i 5 nivåer där man med högsta behörighet kommer åt alla funktioner och med de lägre nivåerna har begränsad tillgång.
MySecuritas utvecklas ständigt och just nu finns larmcentral och rapportering. Tjänster som brand och parkering har egna separata lösningar idag. På sikt kommer samtliga tjänster finnas tillgängliga i en plattform.
Här hjälper vi dig att förstå vilka av dina objekt som är mest utsatta, vad de kan drabbas av och hur stor sannolikheten att något skulle inträffa.
Här kan vi jämföra dina objekt med liknande kunder för att uppskatta vad som är normalt och förväntat för just din typ av verksamhet.
Med hjälp av vår data kan vi med 80% säkerhet se när risken är som störst men också lägga upp en träffsäker prognos upp till 12 månader framåt. Detta ger dig en unik möjlighet att förstärka säkerhetsarbetet vid utsatta tidpunkter.
Vi erbjuder skräddarsydda rekommendationer för att förebygga risker och när dessa bör användas för bästa effektivitet.