Få gratis rådgivning av en expert
Vi hjälper dig att hitta den bästa säkerhetslösningen för dig och ditt företag.
OBS! Vi skickar endast ut ID via sms men ingen PIN/Personkod av säkerhetsskäl. PIN är samma kod (4-6 siffror) du fick när du blev kund på larmcentralen och är den kod du använder mot till exempel larmcentralen för att återkalla larm och väktare.
Läs hur du får din personliga PIN under frågor och svar längre ner på denna sida.
MySecuritas Larmtjänster är ett helt kostnadsfritt verktyg där du via mobil eller dator ges möjlighet att se och enkelt ändra personkod (PIN) samt återkalla felaktigt utlösta larm. Personer med högre behörigheter har fler funktioner som till exempel ta bort eller lägga till personer samt hantera och sortera kontaktlistor. MySecuritas är en effektivisering av det som du som kund idag utför via telefon eller e-post. Har ni bevakningstjänster i avtalet kommer du även få tillgång till bland annat rapportering och statistik.
Vi skickar endast ut ID via sms men ingen PIN/Personkod av säkerhetsskäl. PIN är samma kod (4-6 siffror) du fick när du blev kund på larmcentralen och är den kod du använder mot larmcentralen tex för att återkalla larm och väktare.
Saknar du PIN? Kontakta larmansvarig på ditt företag eller skicka mejl till larmcentralen@securitas.se.
OBS! PIN/personkod kan endast hanteras via begäran "e-post" av A-behörig.
Du är registrerad som A-behörig (Behörighetsnivåer A-D) för företagets larmtjänster på larmcentralen. Vi skickar sms och e-post till de uppgifter vi har registrerat på din profil.
Samma dag som du fick e-post för att aktivera din profil skickades sms till registrerat mobilnummer. Om du ej fått sms kan du få ID genom att kontakta larmcentralen (Personkod/PIN Krävs) e-post larmcentralen@securitas.se.
Då har du tillgång till vår väktarrapportering, Risk Prediciton som är andra digitala tjänster i MySecuritas. Nu adderar vi din profil med tillgång till larmtjänster för de larmobjekt du tillhör. Då du redan har konto på MySecuritas är du redan aktiverad, logga in på ditt konto. Under fliken LARMTJÄNSTER i MySecuritas skriver du in det ID du fått och din personloga PIN (Personkod) så är du i gång.
ID och PIN är personliga och ger dig digital åtkomst till din profil som finns registrerad på larmcentralen sedan tidigare. Du kan addera kollegor när du aktiverat din personliga profil. Skall du inte tillhöra larmobjektet längre kan ansvarig på företaget ta bort dig via MySecuritas eller genom kontakt med Securitas Larmcentral.
Securitas bjuder endast in registrerade personer med högsta behörighet A (Nivåer A-D). När du har aktiverat din profil ser du vilka kollegor som finns registrerade på larmcentralen. Du kan både ta bort personer och enkelt lägga till helt nya, de personer som finns registrerade sedan tidigare på larmcentralen som har lägre behörighet kan du aktivera och bjuda in med ett klick.
Har du frågor eller behöver support? Välkommen att kontakta oss via e-post på larmcentralen@securitas.se.
Oavsett vilken typ av verksamhet du vill skydda så gör Securitas det det enkelt för dig. Med vår långa erfarenhet och expertis skräddarsyr vi en säkerhetslösning helt utifrån dina behov. Du får rätt skydd, koll på kostnader och konsekvenser vid oväntade händelser.
Fyll i dina kontaktuppgifter så hjälper vi dig att hitta den bästa säkerhetslösningen för dig och ditt företag. Vill du hellre ringa oss? Då når du vår telefonlinje för företag på 010-470 55 50.
En av våra servicerådgivare kommer att kontakta dig inom kort!