Frågor och svar: Vasakronan parkering
Vill du hyra en parkeringsplats, lägga till fler registreringsnummer i ditt avtal eller betala via autogiro? Här hittar du de vanligaste frågorna och svaren gällande Vasakronan parkering.
-
Här får du svar på de vanligaste frågorna om Vasakronan parkering
-
För att aktivera ditt registreringsnummer behöver du först lägga in det under mina tillstånd/platser i appen Park46. När ditt registreringsnummer är inlagt aktiverar du det genom att trycka på starta parkering.
Om du behöver byta ut ett redan aktiverat registreringsnummer måste du först stoppa din pågående parkering, sedan kan du byta till aktuellt registreringsnummer. -
Vasakronan fakturerar månadsvis i förskott, detta kan vara en anledning till att din faktura har ett högre belopp än normalt. Du kan se vilken period din faktura avser i fakturaspecifikationen, vänligen kontakta vasakronan@securitas.se om din faktura är felaktig.
-
Tänk på att ifall du har fått ett avtalsmejl/välkomstmejl ifrån oss behöver du godkänna detta med ditt mobila bank-ID innan du kan aktivera/stoppa ditt registreringsnummer. Det gäller även din betalningsmetod.
-
Med en digital nyckel har du möjlighet att öppna portar, dörrar och bommar genom appen Park46.
-
Vänligen kontakta din hyresvärd för vidare hjälp.
-
Priserna varierar beroende på parkeringsplats och tidpunkt för parkering.
-
Som privatperson kan du säga upp din plats direkt i appen Park46 eller kundportalen du kan även skicka ett mejl till oss så hjälper vi dig med din uppsägning. Som administratör på ett företag behöver du mejla er uppsägning till vasakronan@securitas.se.
-
Vill du ändra betalningsmetod gör du det via mina sidor i kundportalen eller i appen Park46.
-
I kundportalen kan du se dina fakturor och aktuellt saldo, här kan du kan även ladda ner din faktura som PDF-fil.
-
Säkerställ att du angett rätt kortnummer, att ditt betalkort är giltigt och att det finns teckning för transaktionen. Dubbelkolla även att betalspärr för internetköp inte är aktiverat.
-
För att lägga till ett registreringsnummer behöver du gå till rubriken ”lägga till användare av parkeringstillstånd” i appen Park46 eller i kundportalen. Tryck på lägg till och skriv in aktuellt registreringsnummer. Om parkeringstillståndet ska användas av en annan användare behöver du även lägga till dennes mejladress.
Vill du sedan avaktivera eller ta bort ett registreringsnummer trycker du på de tre prickarna till höger om registreringsnumret. -
Du når oss via mejl eller på telefonnummer 010-470 10 56, vår telefonlinje är öppen måndag till fredag 08.00-17.00.
-
Ja, det går att lägga in upp till fem olika registreringsnummer per avtal. Observera att endast ett av registreringsnumren kan vara aktivt åt gången.
-
Ja, tänk dock på att om hyresavtalet avser ett parkeringstillstånd kan enbart en person använda det åt gången.
-
Ja. Om du saknar Mobilt BankID och vill teckna ett parkeringstillstånd behöver du skicka ett mejl till vasakronan@securitas.se med följande uppgifter: Förnamn, efternamn, personnummer, telefonnummer, gatuadress, postnummer, ort, registreringsnummer och startdatum för parkeringstillståndet.
-
Ja. Du kan aktivera betalning via autogiro under mina sidor i appen Park46. När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mejl.
-
Har du betalat in för mycket vid ett engångsköp? Mejla ditt ärende till vasakronan@securitas.se och uppge dina bankuppgifter för återbetalning.
Om du har ett parkeringstillstånd med återkommande avisering regleras överbetalningen på din nästkommande faktura. -
Ja, du kan enkelt byta betalningsmetod under mina avtal i appen Park46.
-
Kontakta oss
Har du några frågor om Vasakronan parkering? Hör av dig till oss så hjälper vi dig.
Mejla oss